ЧЛЕНИ ГУРТКА "ДИВОГРАЙ" ВЗЯЛИ УЧАСТЬ У КОНКУРСІ "ІЗ БАТЬКІВСЬКОЇ КРИНИЦІ", ПРЕДСТАВИВШИ КРАЄЗНАВЧО-ДОСЛІДНИЦЬКУ РОБОТУ "РЕГІОАЛЬНІ ОСОБЛИВОСТІ ПРИГОТУВАННЯ ДО ВЕСІЛЛЯ ТА ДІВИЧ-ВЕЧОРА НА КАМ'ЯНЩИНІ". ГРУПА СКЛАДАЛАСЯ З 6 ЧОЛОВІК: БУДЯК Р., ВАСИЛЕНКО К., ГНЄДІН А., КАСЯН Я., СТАЩУК Ю., ЯРЕМА Ю.
Головною особливістю нашої експедицій була
пошуково-дослідницька спрямованість на збір етнографічних та фольклорних матеріалів рідного краю. В основу роботи покладено
огляд предметів матеріальної культури, збір фольклорно-етнографічного матеріалу.
Організація
і проведення нашої експедицій складалася з трьох етапів: підготовчого,
польового, обробки зібраного матеріалу і звіту. Тему запропонувала керівник гуртка «Дивограй» Кунцевич О. І.: «Регіональні
особливості приготування до весілля та дівич-вечора на Кам’янщині».
Було створено ініціативну групу в кількості шести учасників: Будяк Р. М.,
Василенко К. В., Гнєдіна А. В., Касяна Я.І., Стащук Ю. В., Яреми Ю. І. Ми повинні стати в певній мірі
першовідкривачами, що підвищив наий інтерес до пошуку і дослідження.
Підготовчий етап експедиції включав
матеріально-технічні й організаційні питання: ми ознайомилися з метою і завданнями
експедиції, визначили індивідуальні теми кожного, провели попереднє планування
на кожний день, ознайомилися з районами експедиції (селами Кам’янщини) шляхом
опитування людей, які побували в цій місцевості, підготували туристичний
маршрут. Польові дослідження мали
провести проведено в таких селах: Катеринівка, Тимошівка, Ревівка, Юрчиха, – та
в місті Кам’янка.
У процесі підготовки до експедиції було проведено практикум
у класі й бібліотеці. Його метою було – сформувати вміння і навички роботи з
довідковою краєзнавчою літературою, періодикою рідного краю. У підсумку ми навчилися знаходити
потрібну літературу, робити виписки, посилання. складати бібліографію за темою
дослідження, складати бібліографічні карточки, анотації книг, тези краєзнавчого
змісту.
Дозвіл на проведення експедиції, як і на похід, дала
директор школи і педагогічна рада. Вони затвердили маршрут, район і план роботи
експедиції. Закінчилася підготовка до експедиції складенням наступної програми:
1.
Тема експедиції, перерахунок питань, матеріалів, які потрібно дослідити,
зібрати.
2.
Мета експедиції.
3.
Маршрут, район роботи.
4.
Час роботи експедиції в цілому і на окремих ділянках маршруту.
5.
Склад експедиційної групи і перерахунок завдань для пошукових груп і окремих
членів експедиції.
6.
Короткі методичні поради за темами, які розкривають особливості досліджень.
Поряд з тим готувалися різні допоміжні документи
експедиції: опитувальники, пам’ятки, анкети тощо – адже при організації
експедиції важливо мати два питання: що вивчати і як правильно організувати
вивчення .
Польовий етап експедиції включав у себе наступні
види робіт: підбір інформаторів, запис згадок, анкетування, особистісний огляд
і фіксацію предметів матеріальної культури, занесення їх в польовий опис. Успіх
нашої роботи залежав від цілеспрямованого характеру збору матеріалу.
Індивідуальні
теми, які ми отримали при підготовці дали можливості здійснення хоча і
невеличких, але особистих відкриттів, проведення дійсної пошуково-дослідницької
діяльності під керівництвом Кунцевич О. І.
Щоб свідчення були достатньо повні і змістовні, ми
підготувалися заздалегідь: старанно підбирали інформаторів, складали питання
для майбутньої з ними бесіди. Записуючи згадування, уважно ставилися до фактів:
правильності вимови в певному регіоні, імен, географічних назв, адрес осіб, які
згадуються інформаторами. Щоб свідчення були точними і більшими повними, опитували три-чотири інформатори в різних
місцях населеного пункту.
Зібрані матеріали систематизувалися і класифікувалися.
Третій етап у проведенні експедицій – це обробка матеріалів. Вона включала
наступні види робіт:
1)
оброблення записів особистих спостережень, згадувань, замальовок,
фотодокументів, написання доповіді, реферату з теми дослідження;
2)
участь у підготовці до конференції школи за підсумками роботи експедиції,
перегляд слайдів;
3)
друк фотографій, текстів пісень, примовок, підготовка фонозаписів усної
народної творчості.
4)
участь у районній краєзнавчій конференції.
Немає коментарів:
Дописати коментар